10 Eylül 2009 Perşembe

GALETA UNLU KEK




Geldim geleli hep mutfaktayım,hiç çıkmadım diyebilirim.Sabah dokuz,akşam oniki.Çıkmak gibi bir niyetimde yok.Tam bir terapi,deliler gibi çalışıyorum.Üst üste gelen siparişler,denenecekler,ev için yapılanlar,kış hazırlıkları derken çılgınlar gibi mutfakta ordan oraya koşuşturuyorum.Tüm bu yorgunluğa rağmen mutluyum,başka çare yok.
Gelelim galeta unlu keke,şimdiye kadar onlarca kremalı kek yaptım hiç bukadar lezzetlisini denememiştim,eğer denerseniz gerçekten çok memnun kalacaksınız.
MALZEMELER,
4 yumurta
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağı hindistan cevizi
yarım su bardağı tozşeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
yarım su bardağı kırılmış ceviz
ŞURUBU İÇİN,
1 su bardağı su
1 su bardağı tozşeker,
MUHALLEBİSİ İÇİN,
1 kg. süt
yarım su bardağı tozşeker
yarım su bardağı mısır nişastası
1 paket toz kremşanti
YAPILIŞI,
Keki için,yumurta ve şekeri çırpın,galeta unu ilave edin çırpmaya devam edin,hindistancevizi ve sıvı yağı ilave edin.En son kabartma tozu ve ceviz kırığını koyun,mikserin düşük devirinde az çırpın ve yağlanmış büyük kare borcama dökün150 derecede yaklaşık 35-40dk. pişirin.
ŞURUBU için,su ve şekeri kaynatın ve soğutun.Kek sıcak şurup soğuk olacak.
MUHALLEBİSİ,süt, şeker ve mısır nişastasını muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.Ilınınca içine bir paket toz kremşanti dökün ve yaklaşık 5dk. mikserle çırpın.Ilındırın.
Fırından çıkardığınız sıcak kekin üzerine soğuk şurubu dökün, üzerine ılık muhallebiyi dökün ve üzerini ceviz ve hindistancevizi ile süsleyin.Afiyet olsun.
Birgece önceden yapıp dolapta bekletilmesi tavsiye edilir.

2 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

hülyacım çok ilginç duymamıştım denenecekler listesine aldım ne zaman denerim bilinmez ama mutlaka deneyecegi,m tadını merak ettim şimdiden :) sen nefis diyorsan eminim öyledir
hülyacım ellerine saglık
bu arda fazla yorma kendini sonra yorgun düşersin
sevgiler

Adsız dedi ki...

bu kekin aynısını bi yakınım yapmıştı ve bayıldımm diyebilirim hemen tarifini aldım burda yazanla aynı tarif hiç ama hiç tereddüt etmeden deneyebilirsiniz.